اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۶۱۷۴۵

محمد پنجعلی: پرسپولیس مدعی کسب هر دوجام لیگ و حذفی است

محمد پنجعلی: پرسپولیس مدعی کسب هر دوجام لیگ و حذفی است
کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: من از قبل هم گفته بودم که استقلال امتیاز از دست می دهد و این تازه اول کار بود و پرسپولیس باید بدون توجه به نتایج دیگر تیم‌ها فقط برود و برنده شود.
۰۵:۴۲ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
وانانیوز|

محمد پنجعلی، کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره بازی پرسپولیس مقابل هوادار، تساوی استقلال مقابل پیکان و قرعه‌کشی جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

نتایج هفته بیست و چهارم لیگ برتر را چطور ارزیابی کردید؟

ما بد آوردیم و استقلال شانس آورد. واقعاً پرسپولیس مقابل هواداران مستحق مساوی نبود. هرچه زدیم دروازه‌بان این تیم گرفت. متاسفانه بعضی توپ‌ها درست به سمت دروازه زده نشد. طوری که حتی اگر بازیکنی می ایستاد و توپ به او می خورد وارد دروازه می شد اما فرصت ها یکی بعد از دیگری از دست می رفت.

چرا چنین شرایطی برای پرسپولیس مقابل هوادار به وجود آمد؟

به خاطر استرس زیاد و البته فکر می‌کنم تأثیر تساوی دربی و فشارهای بعد از آن همچنان روی تیم بود. به هر حال پرسپولیس در دربی مستحق باخت نبود و اگر آن همه مشکلات داوری وجود نداشت الان شرایط امتیازات در جدول به شکل دیگری بود. ولی این فشارها باعث شده بود بچه‌های تیم استرس زیادی داشته باشند.

فرهاد مجیدی (سرمربی استقلال) در پایان بازی با پیکان گفت عده ای نمی‌خواهند تیمش قهرمان شود؟ نظری در این باره دارید؟

عجب! اگر چنین چیزی باشد که اتفاقاً برعکس است. این را ما باید بگوییم چون ۵ دوره قهرمان شدیم و حالا ممکن است گروهی بگویند دیگر بس شان است و زیادی شان می شود. به طور کلی اگر کسی شاکی باشد این پرسپولیس است. هنوز اتفاقات دربی را از یاد نبرده ایم. جایی که داور بعد از خطا آوانتاژ می‌داد اما به محض اینکه می دید توپ روی دروازه استقلال خطر ایجاد می‌کند سوت می‌زد و بازی را نگه می‌داشت و خطا می گرفت. همین اتفاقات بود که باعث شد بچه های پرسپولیس شاکی شوند. داور دربی دائم در بازی سکته می انداخت. کسی که آوانتاژ می‌دهد که دیگر آن را برنمی گرداند. یا موضوع ناراحتی گل محمدی درباره تعویض سید جلال. واقعاً ما تا به حال ندیده بودیم گل محمدی این قدر ناراحت شود. وقتی این مسائل وجود دارد چطور دیگران می‌گویند کسی نمی‌خواهد آنها قهرمان شوند! اتفاقا اگر شبهه ای در این موضوع باشد این پرسپولیس است که باید بگوید نمی خواهند قهرمان شود.

بازی پرسپولیس مقابل هوادار را چطور دیدید؟

پرسپولیس خیلی خوب بازی می‌کرد و با تعداد پاس بالا کاملا سوار بازی بود ولی متاسفانه تیم هوادار بازی را می خواباند و باعث می شد بازی سکته کند. این جور تیم ها می آیند بازی را بخوانند تا یک امتیاز بگیرند در حالی که فوتبال باید روان برگزار شود. ضمن این که درباره بازی استقلال پیکانی ها توپ را به تیر هم زدند و دروازه بان استقلال یک تنه جلوی پیکان ایستاده بود. ولی با همه این مسائل من معتقدم این استقلال باز هم امتیاز از دست می دهد. این تازه اول کار بود. به هر حال ما در فوتبال استخوان خرد کرده ایم و می بینیم چه تیمی فوتبال بازی می کند و چه تیمی شانس می آورد. پرسپولیس فقط باید چشمش را ببندد و بدون توجه به دیگر مسابقات برود و بازی کند و ببرد.

نظرتان درباره بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک چیست؟

جام حذفی جام شگفتی هاست. پرسپولیس هم قطعاً باید با تمام توان به میدان برود. چون حالا که در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد در جام حذفی هم می‌تواند جام دوم را بگیرد. من مطمئنم. البته این در شرایطی است که پرسپولیس این فصل مشکلات خیلی بیشتری نسبت به سالهای اخیر داشته.

درباره گروه بندی جام جهانی برای تیم ملی صحبتی ندارید؟

به نظرم یک گروه جذاب برای ایران قرعه کشی شد که شانس ما برای صعود در آن خیلی بالاست. ما هر چقدر هم بگوییم آمریکا پیشرفت کرده نباید فراموش کنیم که تیم ملی ایران هم با آن تیم ملی سال ۹۸ یکسان نیست. در آن زمان دو یا سه نفر از بچه های تیم ملی ایران لژیونر بودند ولی الان تیم ایران یک دوجین لژیونر دارد. بنابراین فکر می‌کنم می‌توانیم یکی از دو تیم آمریکا یا اروپایی که می آید را ببریم و با یکی از دو تیم انگلیسی و تیم چهارم گروه مساوی کنیم. تیم ملی آمریکا تیم گردن کلفتی نیست. شاید اگر قرار بود با تیم بسکتبال آنها بازی کنیم ما می‌گفتیم دستانمان از حالا بالاست ولی تیم فوتبال شان هر چقدر هم لژیونر داشته باشد می‌توان آنها را شکست داد.

به نظر شما بازی ایران و آمریکا وجه سیاسی ندارد؟

قطعاً سیاسی است. به هر حال ما با این کشور زاویه داریم. به همین خاطر می‌گویم که ایران هم آن ایران نیست. می رویم و انشاالله بازیکنان هم مثل حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا باز هم به این تیم گل می زنیم و برنده می‌شویم.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین